Lorath napisał(a):
Arturnik napisał(a):
Ja bym tam wolał, żeby przestali się bawić w jakieś kupienie i granie za darmo, tylko przeszli na zwykły system p2p.
Czyli wprowadzenie daily-grindu, dungeon-grindu i raid-grindu.
Niektóre gry f2p też to mają np. Lotro ,a niektóre p2p nie mają tego np. Eve
Daily questy , grindy tokenów w instancjach i rajdach bardziej bym wiązał z WoW i kopiowaniem tego przez inne gry niż z modelem p2p.
Całe szczęście w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy wychodzi kilka dużych gier i pierwszy raz od dłuższego czasu każda z nich ma w sobie coś co mocno je od siebie odróżnia.
Swtor = standardowe rozwiązania z themeparka + ponoć duża ilość contentu + silny storytelling (i full voice over
)
Gw2- nowy model biznesowy w pełnym mmorpg + system eventów + rzeczy znane z Gw1
ArcheAge - duży otwarty świat , open housing , sailing , system polityczny i próba mariażu themeparka z elementami sandboxa
TSW - pierwszy raz od dawna duża produckja z system skillowym a nie leveli , unikalny i ciekawy setting (Lovecraft , horror a nie fantasy lub typowe sc-fi)
Pewnie standardowo zapowiedzi okażą się nieco wyolbrzymione w stosunku do rzeczywistości ,ale chyba trochę widać zmianę podejścia ?
Ponadto może jestem za dużym optymistą i może po prostu źle pamiętam ,ale też closed i open bety ,etc trwają teraz dłużej niż kiedyś i każdy developer mniej lub bardziej podkreśla ,że chcę wypuścić "doszlifowany" produkt czyli może nauczyli się ,że masa bugów i exploitów przy premierze kończy się failem...