embe napisał(a):
Po pierwszym miesiącu wielu przypadkowych graczy odpadnie, wróci do wow-a itp lub stwierdzi ponownie że mmorpg jest nudne, czy ta gra będzie dobrze stała okaże się za jakieś 2-3 miesiące czy przybywa graczy czy nie.
SW i ta gra ma wielu haterów, więc nie sugerowałbym się postami na forach już teraz.
To fakt, gra ma dużo haterów (mi też piana trochę na początku wyskoczyła), ale to po prostu pokłosie popularności. W końcu to największa premiera mmorpg, także medialna od czasu bo ja wiem Warhammera?
Co do oceny populacji to ja bym obstawił tak bardziej 4-6 miesięcy, po których będzie trend bardziej stały widać. EA jednak wydaję olbrzymią kasę na reklamę + jest masa ludzi, którzy zaczną grać dopiero po świętach / sylwestrze.
Gra takiego faila jak Warhammer czy AoC na pewno nie zaliczy, bo nie cierpi z takich problemów jak w/w cierpiały.
Imo bardzo ciężko prorokować, bo z jednej strony imo jedna gra nie przejmie pozycji WoW-a mimo, że WoW będzie nieubłaganie tracił graczy, poza tym zbyt dużo imo graczy, którym albo model WoW-like themeparka się przejadł albo traktują te gry jako gry "do przejścia" czyli jak pobawią się chwilę w end-game to odkładają na półkę i idą grać w jakąś inna grę(niekoniecznie mmoprg).
Z drugiej strony jeżeli jakiś mmorpg ma zacząć zdobywać naprawdę masową popularność "na zachodzie" to jest to 1 tytuł od wyjścia WoW-a, który ma szansę. Także dlatego, że Swtor przyciągnał lub przyciągnie trochę graczy, którzy w mmorpg jeszcze nie grali.
Prawdziwy test to będzie jak GW2 wyjdzie, no i nie wspominająć o mniej znaczących, ale jednak nie dających się zpełnie ignorować premierach 2012 r - TSW, TERY i nowego dodatku do WoW.
W każdym razie - model mmorpg, który powiela Swtor mi się przejadł. Dlatego ja sobie darowałem.
Dialogi to za mało dla mnie, chyba między innymi dlatego, że subiektywnie niestety nie dorastają do pięt dialogom z gier typu Planescape:Torment, Fallut 2, Arcanum, Vampire: The Masquerade, etc a bardziej mi przypominają słabe dialogi z Dragon Age 2 :/
To oczywiście mega-subiektywna ocena.
Co do "parcia" na levelling, to ja go nigdy nie odczuwałem w żadnym mmorpg, może z wyjątkiem Rift-a.
-----------------------
Jednak jak ktoś ma ochotę na standardowego themeparka i ma ochotę porobić instancjowane dungeony i pogrindzić gear , to chyba mimo wszystko najlepszy tytuł na chwilę obecną.