Cytuj:
2003-07-17 10:12, Razorback6(3) napisał:
Marku dobre mmorpg powinno dawac mozliwosc przypierdolenia irytujacemy cie gostkowi bez wzgledu na miejsce w ktorym sie znajdujecie i to czy wyraza na to zgode czy nie ...A tymczasem w wielu mmorpg jest tak ze albo sa safezony (jak np. w Neocronie sa safezony ktore mieli usunac postawiajac serwer Neptun ,tymczasem o Neptunie ,jak zreszta o DoY-u ani widu ani słychu ..) albo oponenta trzeba najpierw poprosic o zgode (duelowanie)...Bywa też ze pvp nie istnieje w ogole (EQ).
Razor, muszę Cię zmartwić: nie sądzę aby jeszcze kiedykolwie powstała jakś klasyczna MMORPG, w której każdy może zabijać każdego zawsze i wszędzie. Mam na myśli klasyczne MMORPG, w którym są levele, za śmierć jest XP penalty itd.
Pierwsi twórcy tego typu gier przekonali się boleśnie na własnej skórze, że niekontrolowane PvP powoduje rezygnację z gry pewnej znaczącej grupy ludzi. No a wiadomo: developerom chodzi o kasę = o ludzi, DUŻO ludzi.
Oczywiście co innego dedykowane serwery PvP itp. ale to już jest wprowadzenie konkretnego ograniczenia - w tym przypadku na cały serwer (przy okazji: tak jest w EQ - cały serwer PvP, a nawet pare serwerów, zanotuj sobie na przyszłość!
)
Cytuj:
Ale przeciez nie o to chodzi--czyz nie ciekawiej jest gdy niegdzie w grze nie mozesz sie czuc bezpieczny ,pewny ,wymusza to wieksza czujnosc i podnosi wartosc dzialania ,gry w grupie ..
dla jednego ciekawiej dla innego nie, Ty tak uważasz ale to nie znaczy że wszyscy tak uważają