Plutonka napisał(a):
Jak każdy jestem ciekawa co przyniesie TSW, ale parę rzeczy w mechanice mnie mocno zastanawia i zupełnie mi się nie podoba.
1. Nie ma respecu jeśli chodzi o skill pointy.
WTF? Po co robić taki udziwniony system skilli, jeśli ostatecznie nie daje się respeca? Rozumiem, że ma być tak, że rozwijam postać i mogę tak odblokować jakiś tam procent wszystkich skilli, i potem robić sobie z nich buildy jak w GW. Tylko że grałam w GW wystarczająco długo, żeby wiedzieć, że w jednym roku jest taka meta, a w drugim inna, więc co jeśli nagle po dwóch latach okaże się, że nie mam skilla, który kiedyś był do dupy, a teraz nie jest?
No chyba, że nie przewidują rebalansu? Fail...
2. Holy Trinity
Czyli, fajny system skilli, ale i tak wszystko będzie po staremu.
3. Nie podoba mi się stwierdzenie, że wreszcie koniec ze żmudnym robieniem altów, bo oto mam wszystkie profesje w jednym.
Co to, MMORPG, które mi się każe cieszyć, że będę rozwijać postać tylko raz, bo jest to czynność nudna? Sorry, ale wolałabym usłyszeć, że właśnie chociaż raz będzie to faktycznie ciekawe.
4. Jeśli naprawdę uważają, że w end-game wszyscy będą doskonalić swoje buildy i wymyślać nowe, to nie wiem, co oni wiedzą o graniu. Zawsze jakiś będzie najlepszy, tym bardziej, przy braku respeca, ludzie będą tworzyć bazy buildów. Po roku okaże się, że zamiast różnorodności mamy paradę klonów, dwa buildy na healera, trzy na tanka i 4 na DPSa.
5. Nie lubię gier w których gear jest bardzo ważny. Zawsze kończy się na tym, że umieram z nudów lecząc na instancjach, żeby dwa dni w tygodniu pobawić się na PvP. Dziękuję bardzo, postoję.
6. Funcom :/
Podoba mi się to co zapowiadają, podoba mi się świat, klimat i zapowiedź ciekawych i rozbudowanych misji. O ile jednak Arenie jestem w stanie dać pewien kredyt zaufania, o tyle Funcom to jakiś smutny żart. Jak naprawdę zrobią grywalną grę, to będę w ciężkim szoku.
Mrynar właściwie odpowiedział, ja pozwolę sobie uzupełnić z punktu uczestnika bety, niedostępnego dla fanatyków GW2.
ad1/ Potrzebujesz około 5k AP na zrobienie hive (odblokowanie wszystkich skili), co oznacza jakieś 2k misji (około godziny każda zajmuje i daje 3AP/1SP - mozliwe że przelicznik będzie około 0.5h). Do tego odpowiedni Rank. Ale...
Są 3 grupy broni i każda z nich jest podzielona na 3 - więc da się stosunkowo szybko zrobić mastaha logika z pistolero, lub chaotytę z krwią na rękach. Lub kolesia ze strzelbą, który czasem wali toporem w łeb. Ale być kolesiem który w zależności od sytuacji wybiera w czym chce być zajebisty - miesiące. I nie ma źle ulokowanych punktów.
ad2/ Święta trójca. Każdy z graczy ma 7 aktywnych skili. Dungeon jest ustawiony pod 5 healujących skili, bo trash potrafi normalnie pieprznąć, że klękajcie narody. Jedną możliwością jest 1 healer 3 dpsy 1 tank - ale też 5 healerów/tanków/dpsów.
- Kto tankuje?
-Ten co złapał agro.
Klasyczny żarcik staje się realny - jeśli grupa się tak ustawiła, jeśli nie, to tankuje Xawras Wyżryn
ad3/ Jest ciekawe. Jest cholernie ciekawe. Mieszanie, szukanie nowych rozwiązań... Powiem tyle - w 8 letniej EvE nie znaleźli schematu.
ad4/ To ja nie wiem co ty wiesz o graniu themeparkowa panienko. EvE udziela lekcji - jak powinno się grać w MMORPG.
ad5/ Gear jest wazny, ale nie zmienia jak levele - goli(nadzy, bez sprzętu) kolesie z których jeden ma rank 1 na gearze (nie na skilach) walczy z golasem rank 10 - i są sobie równi. Mają identyczne staty i identyczne HP. Potem Rank 10 zakłada gear i jest lepszy - co jest chyba oczywiste. Ale jego HP nie mnożą się przez 100 (wygląda że max hp to 300% podstawowego) On jest lepszy bo ma większy wybór, bo może jebnąć z aksa albo z różczki. A z piąchy na FFA arenie dostanie jak każdy inny.
ad6/ Anarchy Online.Longest Journey, Dreamfall. Funcom.
Nie znam lepszego studia do zrobienia TAKIEJ gry. Nigdy nie zdradzili graczy kasując serwery jak NCsoft, nigdy nie olali serwerów jak Mythic i DAoC i WAR. AoC i WAR wyrastały z podobnie chu...kiepskiego dna - ale AoC dziś i WAR dziś - nie ma dyskusji - AoC to dobra gra. O AO nawet nie ma sensu rozmawiać - jest zajebista. I cholernie brzydka...Ale mimo to jest fundamentem mmo - dla tych, dla których mmo nie zaczęło się po TBC.