iniside napisał(a):
Piszpan napisał(a):
bez jaj sula w rifcie sprzet na pvp robilo sie w miesiac cos no moze dwa, to jest lajcik a nie grind. W innych grach masz a grind expa plus b grind itemkow ktory czesto trwa latami i to jest grind. To ze musisz pare dni grac na nowe spodnie czy rekwiczki z pvp to po prostu wpada samo bo i tak grasz to pvp. Rozumiem ze po np 3-4 miechach nudzi ci sie juz i nie daje takeigo funu wtedy robisz to stricte dla punkcikow i to juz jest grind
wiem pokrecone.
Wszyscy wiemy, ze jestes grindowym hardcorem (przynajmniej dla nas). Wiec dla ciebie to lajcik. Nam by pewnie wyfarmienie tego sprzetu zajeło 4-5 miesicy o ile wczesniej byśmy nie wyjebali gry w cholere bo sie stała nudna ;p.
Chodzi o taki projekt gry aby byla gear-agnostic. I najważniejszym czynnikiem byl skill gracza.
Gdzies przeczytałem, ze klucze w sklepie (te do otwierania skrzynek), powoduje, ze ze skrzynki wypada random item z itemshopu.
Bardziej chodziło mi nie tyle o długość ,co o mechanizm.
Po prostu o to ,że dla sporej ilości osób farmienie w kółko dungów i nie robienie nic innego ,bo taki design gry - tzn. logowanie , zaznaczenie w LFG dungeonka ,czekanie i farmienie x 100 , jest dla mnie grindowy.
A spora część graczy tego nie uważa za grind tylko za 'clue' gry ,a np. uważają za grind 2 tyg levelowania albo crafting albo coś innego jeszcze.
Chodziło mi o to ,że grind jest subiektwynym odczuciem.
Ja akurat potrafię mieć fun z gier gdzie gear ma znaczenie i mi trochę farmienia nie przeszkadza. Zresztą jak mnie gra wciągnie to potrafiłem grać naprawdę długo (ostatni mmorpg ponad rok) także akurat nie jest to problemem zazwyczaj.
Bardziej mi przeszkadza jak w grze de-facto jest tylko farmienie via LFG ,a cała reszta jest jakimś dziwnym czymś zrobionym na odwal się (crafting i open world w 95% mmorpg-ów obecnie).
@inside
Koncept braku wpływu gear-u jest ciekawy bo raczej niespotykany , do tej pory w mmorpg-ach i w becie to fajnie działało i fajnie mi się grało ,ale dla mnie osobiście nie jest to coś co decyduje o 'fajności' czy nie mmorpg-a dla mnie.
Gear czy skill czy jakoś hybryda - to jaki jest system w mmorpg-u ma dla mnie drugorzędne znaczenie , dla mnie inne rzeczy sprawiają czy mam fun czy nie.
Wiem ,że z kolei dla ciebie jest to mega istotne i spoko fajnie , po prostu dla mnie aż tak istotne to nie jest.
Oczywiście wyłączam tu jakieś ekstrema w stylu gier w których musisz farmić najnowszy rajd , bo gear z nowego ma np 40% lepsze staty od reszty gearu w grze.