Cytuj:
Szkoda tylko ze nie potrafisz przeczytac posta ze zrozumieniem i tniesz moje wypowiedzi w polowie zdania (!!!) i dorabiasz sobie do nich odpowiedz zupelnie z dupy wzieta (ja pisze o skryptach a ty o liczenie real time no ale chuj).
Bo odnosiłem sie tylko do jednego cytowanego fragmentu a nie całej wypowiedzi.
Cytuj:
Te pieniadze i roboczogodziny mozna by spozytkowac na pierdyliard lepszych sposobow niz na rzeczy, ktore jak widac jaraja tylko graphics whores i ktore powoduja ze budzety gier rosna do coraz bardziej niebotycznych rozmiarow co bezposredniio przeklada sie na ich coraz gorsza jakosc (ciecie kosztow, wycinanie contentu i elementow NARPRAWDE wplywajacych na gameplay, itd...).
Jaki rzeczy? Myślisz ze zatrudnienie większej ilości programistów gameplaya sprawi ze gry będą magicznie lepsze.
Wycinanie contentu ? Content sie wycina nie dlatego, ze nie starcza czasu na jego dopracowania, tylko dlatego ze ludzie jak tanie dziwki kupuja wszystko co im sie da. I nie ma to absolutnie nic wspolnego z postępem technologicznym.
Tak sie akurat składa, że lepsza technologia pozwala szybciej tworzyć gry. Szybciej iterować gameplay i poprostu tworzyć lepiej i szybciej. To że tak sie nie dzieje to zupełnie inna sprawa.
Cytuj:
Sorry zapomnialem ze jestes specjalista od gier, silnikow, grafiki 3D, efektow, projektow IT oraz ich ekonomicznej strony i chuj wie czego jeszcze. Oczywiscie jak zwykle zero przykladow tylko "tak jest i chuj bo ja wiem".
Ano. takie same przykłady jak i twoje.
Ale podam ci jeden. W CryEnegine 3 Gameplay iteruje sie tak:
1. Dodajesz obiekty.
2. Wciskasz Ctrl+G i sprawdzasz jak to działa.
3. Wprowadzasz zmiany
4. Znowu wciskasz Ctrl+G.
Teraz weźmy np. Chrome Engine 4:
1. Robisz mape.
2. Kompilujesz rozne rzeczy (oswietlenie, AI etc), co moze zajac od 10 minut do paru godzin(!!).
3. Wcikasz play.
4. Włacza ci sie cała gra. CALA! Co zajmuje kolejne kilka minut.
5. Wprowadzasz zmiany. Powtarzasz proces od początku.
To co w CryEngine 3 zajmuje srednio 2-3 minuty.
Masz przykłąd, jak to rozwoj technologi nie pomaga tworzyć lepszych gier. To że developerzy tworzą gry jakie tworzą, to są wymagania rynku, a nie że ich nie stać.Bo generalnie koszta utrzymuja sie na względnie tym samym poziomie.
A wracajac do starszego postu:
Cytuj:
Ale jakby nie trzeba bylo tego robic to by nie musiali zatrudniac ludzi do zrobienia tego a zamiast tego pieniadze przeznaczyli by na zatdudnienie liudzi od contentu.
Jakiego contentu ?
Ilu ludzi ?
Myślisz, że nad takimi rzeczami pracuje sztab ludzi ? Od tego jest jeden albo dwóch ludzi.
Bronie w Borderlands sa generowane automatycznie z gotowych części.
Tworzeniem contentu i tak zajmuje sie zdecydowanie najwięcej ludzi. Podobnie jak level designem. Tylko, że poprostu jest ograniczona ilość rzeczy jakie można iterować jednoczesnie.To że zatrudnisz 4 grafików więcej, nic ci nie da, skoro nie bedzie miał kto spożytkować ich pracy. Albo programiste wiecej, którego trzeba wdrożyć w projekt, zaznajomić z kodem, i którego praca znowu może zostać nie wykorzystana, bo np. nie ma więcej czasu na tworzenie leveli z rzeczami które wymyślił.
Cytuj:
Wyobraz sobei jak fajna gra moglby byc The Old Republic gdyby nie voiceoverowali CALEJ GRY i dali wiecej kasy na content i ogolnie cechy MMO. T
Byłby lepszt. O czym zresztą pisałem ;s.