mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 771 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 39  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 13 mar 2017, 19:34 
Cytuj  
Quetzacotl napisał(a):
iniside napisał(a):
http://intrinsicalgorithm.com/IAonAI/2016/03/on-everquest-next-and-ai-driven-mmos/

Pewnie juz nikt nie pamieta EQ Next, ale tutaj male post mortem od goscia ktory pisal AI.

Notabene genialny system. Bardzo prosty w implementacji (zalozenia sa bardzo proste) i wydajny.
Chociaz srednio sie nadaje do gier gdzie AI ma byc albo zwyczajnie glupie albo mocno kontrolowane.
Teraz jak Smedley pracuje dla Amazonu, to i on sie tam zapewne przeniosl.

Skąd wiesz jaka jest implementacja, z tej prezentacji co podlinkował? Wygląda na taki prymitywny machine learning (trochę jakby sieć neuronowa).
Ale nie powiedziałbym, że to jest proste w implementacji.

To w nie ma nic wspolnego z machine learning.

Masz cos co mozna nazwac Selectorem. Kazdy Selector, ma zdefinowana ilosc decyzji ktore moze podjac (decyzje sa predefiniowane i wczesniej zakodowane), kazda decyzje ma X socrerow (konsyderacji ?), ktore w zalezenosci od aktualnego stanu swiata moga zwrocic rozny wynik. Decyzje, wszystkie wyniki scorerow, dla danej decyzji sa nastepnie mnozone, i ta z najwiekszym scorem jest wykonywana.

Implemetancja samego algorytmu jest banalna (bo i sam algorytm nie jest skomplikowany). Probleme, jest otoczka (narzedzia, awarense AI w swiecie etc).

Nie wiem jaka jest w 100% implemetacja w GW2 ale generalnie Utility AI nie jest skomplikowane w implementacji (napewno jest latwiejsze niz plannery i BT).


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 13 mar 2017, 21:54 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Quetzacotl napisał(a):
iniside napisał(a):
http://intrinsicalgorithm.com/IAonAI/2016/03/on-everquest-next-and-ai-driven-mmos/

Pewnie juz nikt nie pamieta EQ Next, ale tutaj male post mortem od goscia ktory pisal AI.

Notabene genialny system. Bardzo prosty w implementacji (zalozenia sa bardzo proste) i wydajny.
Chociaz srednio sie nadaje do gier gdzie AI ma byc albo zwyczajnie glupie albo mocno kontrolowane.
Teraz jak Smedley pracuje dla Amazonu, to i on sie tam zapewne przeniosl.

Skąd wiesz jaka jest implementacja, z tej prezentacji co podlinkował? Wygląda na taki prymitywny machine learning (trochę jakby sieć neuronowa).
Ale nie powiedziałbym, że to jest proste w implementacji.

To w nie ma nic wspolnego z machine learning.

Masz cos co mozna nazwac Selectorem. Kazdy Selector, ma zdefinowana ilosc decyzji ktore moze podjac (decyzje sa predefiniowane i wczesniej zakodowane), kazda decyzje ma X socrerow (konsyderacji ?), ktore w zalezenosci od aktualnego stanu swiata moga zwrocic rozny wynik. Decyzje, wszystkie wyniki scorerow, dla danej decyzji sa nastepnie mnozone, i ta z najwiekszym scorem jest wykonywana.

Implemetancja samego algorytmu jest banalna (bo i sam algorytm nie jest skomplikowany). Probleme, jest otoczka (narzedzia, awarense AI w swiecie etc).

Nie wiem jaka jest w 100% implemetacja w GW2 ale generalnie Utility AI nie jest skomplikowane w implementacji (napewno jest latwiejsze niz plannery i BT).




Nie brzmi to jak jakiś cud i zbawienie świata gier, a po prostu kolejny system decyzyjny na który wpływa nie tylko najbliższe otoczenie ale również eventy w świecie...

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 14 mar 2017, 00:21 
Cytuj  
Wszystko się rozbija o to jaki by to AI tworzyło gameplay w praktyce.

W tym przytaczanym tu GW2 nic to specjalnie nie dawało. Dynamic questy bardzo szybko straciły swój czar jak się okazało, że powtarzany co kilanaście minut do pozygania skrypt na loopie, a NPC w walce zachowywały się tak samo głupio jak w każdym innym MMORPG. Z puntu widzenia gracza dużo szumu o nic, podobnie jak wcześniej w Warhammerze czy Rifcie.

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 14 mar 2017, 09:26 
Cytuj  
Mark pracował przy dodatku, HoT. Więcej robił przy Hero's Song i tam zapowiadało się ciekawie. NPCe walczyli między sobą, znali okolicę. Mieli zlecać misję na podstawie (losowo) kreowanej historii świata. Jak trafiłem na Wood elfy, to było miło do momentu kiedy ubiłem sarenkę - wtedy zaatakowali. Mimo dość prostych interakcji wyglądało to fajnie, żywo. Jeśli pocisną pomysł przy New World, to może być bardzo interesujący sandbox.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 14 mar 2017, 09:39 
Cytuj  
Przyznam, że w dodatkek nie grałem to nie wiem jak to tam wygląda. W GW2 tak mnie podstawka odrzuciła, że już do tej gry nigdy nie wróciłem.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 15 mar 2017, 09:19 
Cytuj  
Koleś napisał(a):
Nie brzmi to jak jakiś cud i zbawienie świata gier, a po prostu kolejny system decyzyjny na który wpływa nie tylko najbliższe otoczenie ale również eventy w świecie...

Biorac pod uawge, ze wiekszosc gier uzywa BT, FSM albo im podobnych prostych rozwiazan, to Utility jest niemal jak zbawienie (przynajmniej przy open worldach i grach gdzie przeciwnicy maja sie zachowywac jak najbardziej naturalnie).
Z mojego punktu widzenia najwieksza zaleta Utility jest, to ze AI nie jest sie w stanie zablokowac i niemal zawsze bedzie mial jakies emergente zachowania. W FSM i BT jak designer nie przewidzi jakis okolicznosci, to AI bedzie stalo i nic nie bedzie robic. W plannerze, tez sie to moze zdarzyc, jesli nastapia okolicznosci, ze planu nie da sie zrestowac (malo prawdopodobne). W Utility, AI zawsze podejmie jakas decyzje, chocby byla ona strasznie bezsensowna.
Nie jest to system ktorego czesto sie uzywa w grach (podobnie jak Plannerow), bo wiekszosc gier nie potrzebuje inteligentnego AI (co by sie działo, gdyby AI podejmowalo decyzje szybciej i lepiej od graczy...).

A co do zarzutow zw GW2: HoT, to nie wyglada. Na GDC Mark powiedzial, ze zaimplementowal tam dokladnie ten sam system co w EQN, nie został on wykorzystany, bo po prostu nie pasowal to designu gry (;.

Takie interakcje jak zapowiadane w EQN czy w Hero's Song, sa jak najbardziej mozliwe i proste w implementacji. W przypadku gry MMO, problematyczny jest backend, gdzie trzeba trzymac wszystkie informacje o stanie swiata (i o tym jakie stosunki lacza frakcje/graczy/npc). Samo podejmowanie decyzji na podstawie danych jest juz trywialne.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2447
Dołączył(a): 4.03.2005
Offline
PostNapisane: 18 mar 2017, 13:33 
Cytuj  
kurwa jebana mac
Cytuj:
"We used a JavaScript engine bug within Microsoft Edge to achieve the code execution inside the Edge sandbox, and we used a Windows 10 kernel bug to escape from it and fully compromise the guest machine," Qihoo 360 Executive Director Zheng Zheng wrote in an e-mail. "Then we exploited a hardware simulation bug within VMware to escape from the guest operating system to the host one. All started from and only by a controlled a website."

powiedzcie jak zdobyc takie skillsy ;/, a mi placa za jakies gowno ktore moglby robic 15 latek po 3 tygodniowym szkoleniu

https://arstechnica.com/security/2017/0 ... t-pwn2own/


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 00:04 
Cytuj  
Wystarczy, żeby to była twoja pasja i napierdalasz kilka godzin dziennie przez wiele lat. hehe


_________________
Χ Ξ Σ


Posty: 30
Dołączył(a): 4.08.2016
Offline
PostNapisane: 20 mar 2017, 09:09 
Cytuj  
Trzeba się tym zawodowo zajmować plus musi to być hobby. Pentesting to dla mnie cała odrębna dziedzina it. Hobbystycznie nie da się w tym wyspecjalizować , bo to za szeroki temat. Hobbystycznie można sobie otworzyć oczy w jakim głębokim gównie są te wszystkie małe firmy, które mają jakieś systemy, czy te wszystkie proste phpowe stronki - sklepy itd. i można zrobić jakiś podstawowy hardening, żeby jakiś gimbuz co przeczytał tutoriala "hacking w 10h" się nie wpierdolił i potem się modlić.

Bardziej mi się kojarzy pentesting z żmudną pracą. Te exploty też ich pewnie kosztowały niezłą ilość roboczo godzin i pewnie jak wszędzie są lepszy i gorsi pen testerzy lub pechowi jeżeli chodzi o zlecenia. Ci gorsi po raz setny napierdalają audyt joomli lub tym podobnych systemów.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 21 mar 2017, 21:54 
Cytuj  
Po domowemu to raczej ciezko byc 'specjalista' w czymkolwiek. A i tak mozna pewnych tematow nigdy nie dotknac.


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 22 mar 2017, 20:12 
Cytuj  
Developer Survey Results 2017
https://stackoverflow.com/insights/survey/2017


_________________
.


Posty: 30
Dołączył(a): 4.08.2016
Offline
PostNapisane: 22 mar 2017, 22:52 
Cytuj  
Ja tam głównie się w domu ucze. W pracy nie ma czasu :/ Zadań jak na taśmie w fabryce. Po domowemu myśle, że sporo się da nauczyć. Tylko pytanie co z tym potem zrobić i czy jest sens się uczyć jak potem człowiek to zapomina gdy nie wykorzystuje, a wykorzystuje gdy robi to zawodowo. U mnie w firmie nawet mi licencje na burpa kupili i się ucieszyli, że się trochę interesuje tematem, potem przyszła chłodna kalkulacja biznesowa i dali mi 4 dni na "łatanie" i wracaj do pracy (wiadomo po godzinach moge robić :D) O jakiś dobrych praktykach itd..

Sporo fullstacków w tej ankiecie.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 23 mar 2017, 10:54 
Cytuj  
Pewne rzeczy są dostępne tylko w niektórych firmach, co w domu są jednak poza zasięgiem ;)

W fullstacków to ja za bardzo nie wierzę. Stanowisko ok, ale w kontekście wiedzy już gorzej.


_________________
.

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 23 mar 2017, 11:46 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
Pewne rzeczy są dostępne tylko w niektórych firmach, co w domu są jednak poza zasięgiem ;)

W fullstacków to ja za bardzwiekszości zespołu.o nie wierzę. Stanowisko ok, ale w kontekście wiedzy już gorzej.

zależy co masz na myśli mówiąc fullstack - ja jestem tech liderem zespołu i muszę mieć wiedzę fullstacka.

iniside napisał(a):
To w nie ma nic wspolnego z machine learning.

Masz cos co mozna nazwac Selectorem. Kazdy Selector, ma zdefinowana ilosc decyzji ktore moze podjac (decyzje sa predefiniowane i wczesniej zakodowane), kazda decyzje ma X socrerow (konsyderacji ?), ktore w zalezenosci od aktualnego stanu swiata moga zwrocic rozny wynik. Decyzje, wszystkie wyniki scorerow, dla danej decyzji sa nastepnie mnozone, i ta z najwiekszym scorem jest wykonywana.

Implemetancja samego algorytmu jest banalna (bo i sam algorytm nie jest skomplikowany). Probleme, jest otoczka (narzedzia, awarense AI w swiecie etc).

Nie wiem jaka jest w 100% implemetacja w GW2 ale generalnie Utility AI nie jest skomplikowane w implementacji (napewno jest latwiejsze niz plannery i BT).

No właśnie to o czym mówisz, to praktycznie prosta sieć neuronowa, która w implementacji jest banalna, problemem natomiast są algorytmy uczące ją, czyli to co nazwałeś "otoczką".


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 23 mar 2017, 11:54 
Cytuj  
Wierzę, że są... ale jest stanowczo za dużo osób przyznających się do tego... nawet po 1 roku doświadczenia.
Pozniej sie okazuje, że owszem fullstack... ale na 30% w stosunku do całości wiedzy jaką można mieć.
http://andyshora.com/full-stack-developers.html

Obecnie backend i frontend to bardzo obszerne pojęcia... a dochodzi jeszcze devops itp.
No i inaczej to wygląda w zalezności od tech stacka.

ja bym sie nie nazwal na pewno fullstackiem... mimo, że zdarzy się coś zrobić na froncie...


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 23 mar 2017, 12:00 
Cytuj  
Quetzacotl napisał(a):

iniside napisał(a):
To w nie ma nic wspolnego z machine learning.

Masz cos co mozna nazwac Selectorem. Kazdy Selector, ma zdefinowana ilosc decyzji ktore moze podjac (decyzje sa predefiniowane i wczesniej zakodowane), kazda decyzje ma X socrerow (konsyderacji ?), ktore w zalezenosci od aktualnego stanu swiata moga zwrocic rozny wynik. Decyzje, wszystkie wyniki scorerow, dla danej decyzji sa nastepnie mnozone, i ta z najwiekszym scorem jest wykonywana.

Implemetancja samego algorytmu jest banalna (bo i sam algorytm nie jest skomplikowany). Probleme, jest otoczka (narzedzia, awarense AI w swiecie etc).

Nie wiem jaka jest w 100% implemetacja w GW2 ale generalnie Utility AI nie jest skomplikowane w implementacji (napewno jest latwiejsze niz plannery i BT).

No właśnie to o czym mówisz, to praktycznie prosta sieć neuronowa, która w implementacji jest banalna, problemem natomiast są algorytmy uczące ją, czyli to co nazwałeś "otoczką".


No ja bym powiedzieć, ze jest to krok przed siecią neurowoną. Bo Utility niczego sie w zasadzie nie uczy tylko operuje na statycznych danych (np. baza danych) albo dynamicznych (np. trace).
Sieć neuronowa uczy sie podejmować coraz lepsze decyzje, Utility AI, bedzie podejmowac decyzje tak inteligentne jak z gory sa zakodowane (jesli, zle policzysz score, to Utility po prostu nie bedzie dzialac dobrze).


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 4 kwi 2017, 14:30 
Cytuj  
http://demos.algorithmia.com/colorize-photos/


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 5 kwi 2017, 08:57 
Cytuj  
https://www.axios.com/computer-programm ... 31251.html

Hurr durr ból dupy lewaczków, że programiści będą musieli teraz potwierdzać swoje kwalifikacje. Okazało się, że w Nebrasce w chuj "programistów" było zatrudnianych do spam call center.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2018
Dołączył(a): 16.11.2001
Offline
PostNapisane: 3 maja 2017, 10:31 
Cytuj  
Jakby się ktoś chciał zabrać za programowanie zawodowo, to czego powinien się nauczyć zanim zacznie szukać pracy?

już.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2447
Dołączył(a): 4.03.2005
Offline
PostNapisane: 3 maja 2017, 11:51 
Cytuj  
krzyk napisał(a):
Jakby się ktoś chciał zabrać za programowanie zawodowo, to czego powinien się nauczyć zanim zacznie szukać pracy?

już.

najpierw powinien odpowiedziec sobie na pytanie czym sie chce zajmowac w tym 'programowaniu'
bo od tego zalezy w jakich jezykow, narzedzi powinien sie nauczyc

bo dopiero jak sie opanuje warsztat to mozna myslec co dalej, czyli nauki podstawowych algorytmow (tak po prostu zeby miec pojecie, nikt nie bedzie przeciez implementowal quicksorta w pracy) i metodologi, a potem to juz tylko grindowanie expa , i po kilku latach jak sie nie znudzi i jest skill wpada endgame w dobrym teamie, ale ja tam nigdy nie doszedlem , ten grind mnie odrzucil, chociaz jak bym nie mial zony to pewnie bym nolifowal z nudow


_________________
Obrazek

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 771 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 39  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.