Wg mnie nie powinniśmy porównywać gier mmorpg do FFXI jako całość tylko pewne etapy w grze, każdy przecież doskonale pamięta endgame FFXI i startgame każdego innego mmorpg więc wrażenie ma wiadomo jakie
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Ale jakby się ktoś pokusił o uczciwe porównanie odpowiedniego etapu z FFXI z odpowiednim w jakimkolwiek innym mmorpg to by fajnie było jakby opisał np. jak się gra po 2-3 LATACH intensywnego grania w lotro czy wow czy EvE bo inaczej wyjdzie na to że "liznąłem" świetne łatwe miłe urocze momenty z gry X i zderzając je z całą surowością i skomplikowaniem prostej gry FFXI wychodzi że ...
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Jestem na stronie :
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/show ... sOrder/asc
i widzę :
Games:279 Guilds:1,496
Members:1,038,249 Online:226
Guests:1,154 Posts:2,731,553
ale nie widzę info o jakimkolwiek w produkcji mmorpg z SE
![:roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
a szczególnie tu
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/show ... sOrder/asc
dlaczego świat mmorpg.com nie interesuje się jedynym mmorpg który robi SE ?
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(czy może się interesuje ale nikt w SE nie zna angielskiego ? )
a
od X czasu wiadomo że i
"Square Enix pracuje nad nową grą z tego gatunku. Tanaka był prowadzącym developerem Final Fantasy XI, a w pracach nad nowym tytułem będzie brał udział cały team, który stał za sieciowym Finalem. Doświadczenie to pozwoli - według Hiromichiego - stworzyć jeszcze lepszą grę. Dotychczasowy MMORPG Square Enix nie zostanie jednak pozostawiony samemu sobie. Developer uspokoił fanów - wsparcie dla Final Fantasy XI będzie tak długo, jak długo gracze będą w niego grać. Nadchodząca pozycja Kwadratowych nie ma za zadanie zastąpić jedenastej Finalnej Fantazji."
więc wg mnie mogę wyciągnąć wnioski :
- japończycy sami nikomu nie podali jeszcze żadnych sensownych ani konkretnych informacji na temat gry którą niby robią bo albo się wstydzą jej (co jest zrozumiałe) i/albo mają całą resztę świata głęboko gdzieś bo dla nich nie istnieje takie coś jak "sukces ogólnoświatowy" który przypadkowo dotknął FFXI co nie było ich zamiarem
- nowa gra zrobiona przez mentalnosć teamu FFXI nie może być gorsza od FFXI, lepsza też nie
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
bo gdyby miała być lepsza to promil ich błyskotliwych rozwiązań widzielibyśmy już od paru lat w FFXI ???
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
(chyba że gry się będą tak różnić że na prawdę nic nie mają ze sobą wspólnego w co nikt raczej nie uwierzy chyba
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
)
- jeśli okaże się że nowa gra będzie trudna/trudniejsza i równie monotonna co FFXI tylko w innej scenerii np. z WoWowymi kolorami i enginem który będzie mieć więcej niż 1 ikonę do kliknięcia w trakcie gry to wątpię żeby gracze FFXI dłużej pograli w nowego SEmmorpg'a, no może w samej japonii znajdzie się 100k-150k graczy a to już będzie ogłoszone jako HIT u nich
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
, a reszta świata ??? przecież jest taki wysyp gier mmorpg że wątpię żeby zdrowi i normalni gracze na siłę grali w japońskie dziwactwo zamiast w miłą w obsłudze grę z np. USA
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
drugi raz nie dadzą się chyba nabrać, czy dadzą ?
- kontakt z developerami teamu nowego SEmmorpg będzie identyczny z kontaktem teamu FFXI
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
, jak to w biznesie jest wychodzi produkt i klient nie zawraca głowy producentowi tylko zupełnie innym ludziom, nie wyobrażam sobie żeby ludzie dzwonili do samsunga bo im się nie podoba rozłożenie przycisków w TV czy do intela bo za dużo nóżek w procku jest, nawet w firmach produkujących poważny soft żaden klient nie dodzwoni się do produkcji ani nie skontaktuje w żaden inny sposób niż przez pośredników czyli : utrzymanie, wdrożenie , armię konsultantów i koordynatorów którzy blokują sporo informacji od klienta na ich etapie i nie dopuszczają żeby pojawiły się przed nosem developera, taki jest brutalny świat biznesu bo każde zgłoszenie kosztuje, nie wspominając o zmianie za którą nie płaci klient abonamentem tylko zupełnie inny budżet : po prostu dodatkowo trzeba zapłacić !!
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(a kto ma zapłacić za coś co dopiero ma ktoś kupić to i opłacać jak nie sama firma z własnych środków) , prawdopodobnie tam gdzie programiści sami grają w gry które robią i się udzielają publicznie na forach musi to być ujęte w harmonogramie i w budżecie produktu/utrzymania lub robią to na lewo prywatnie
Ale najważniejsze
jak wygląda wpływ itemów ze statsami w innych grach mmorpg ? zastanawia mnie czy chodzenie w ffxi na jakiś event 100-200x i dzięki temu zamiana jakieś części zdobytego nowego armora ze statsami np. z 10 na 12 czy 15 ma swój odpowiednik w innych grach ? czyli liczy się na to że uskutecznione droprate na poziomie 1% i dzięki temu zmiana armora po 1-2-3 latach (gdzie w międzyczasie może być X meinów poprawiających balans powera w grze) daje jakieś korzyści w grze które widać i czuć normalnie w grze ? (poza prezencją)