Wg mnie nie powinniśmy porównywać gier mmorpg do FFXI jako całość tylko pewne etapy w grze, każdy przecież doskonale pamięta endgame FFXI i startgame każdego innego mmorpg więc wrażenie ma wiadomo jakie
. Ale jakby się ktoś pokusił o uczciwe porównanie odpowiedniego etapu z FFXI z odpowiednim w jakimkolwiek innym mmorpg to by fajnie było jakby opisał np. jak się gra po 2-3 LATACH intensywnego grania w lotro czy wow czy EvE bo inaczej wyjdzie na to że "liznąłem" świetne łatwe miłe urocze momenty z gry X i zderzając je z całą surowością i skomplikowaniem prostej gry FFXI wychodzi że ...
.
Jestem na stronie :
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/show ... sOrder/asc
i widzę :
Games:279 Guilds:1,496
Members:1,038,249 Online:226
Guests:1,154 Posts:2,731,553
ale nie widzę info o jakimkolwiek w produkcji mmorpg z SE
a szczególnie tu
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/show ... sOrder/asc
dlaczego świat mmorpg.com nie interesuje się jedynym mmorpg który robi SE ?
(czy może się interesuje ale nikt w SE nie zna angielskiego ? )
a
od X czasu wiadomo że i
"Square Enix pracuje nad nową grą z tego gatunku. Tanaka był prowadzącym developerem Final Fantasy XI, a w pracach nad nowym tytułem będzie brał udział cały team, który stał za sieciowym Finalem. Doświadczenie to pozwoli - według Hiromichiego - stworzyć jeszcze lepszą grę. Dotychczasowy MMORPG Square Enix nie zostanie jednak pozostawiony samemu sobie. Developer uspokoił fanów - wsparcie dla Final Fantasy XI będzie tak długo, jak długo gracze będą w niego grać. Nadchodząca pozycja Kwadratowych nie ma za zadanie zastąpić jedenastej Finalnej Fantazji."
więc wg mnie mogę wyciągnąć wnioski :
- japończycy sami nikomu nie podali jeszcze żadnych sensownych ani konkretnych informacji na temat gry którą niby robią bo albo się wstydzą jej (co jest zrozumiałe) i/albo mają całą resztę świata głęboko gdzieś bo dla nich nie istnieje takie coś jak "sukces ogólnoświatowy" który przypadkowo dotknął FFXI co nie było ich zamiarem
- nowa gra zrobiona przez mentalnosć teamu FFXI nie może być gorsza od FFXI, lepsza też nie
bo gdyby miała być lepsza to promil ich błyskotliwych rozwiązań widzielibyśmy już od paru lat w FFXI ???
(chyba że gry się będą tak różnić że na prawdę nic nie mają ze sobą wspólnego w co nikt raczej nie uwierzy chyba
)
- jeśli okaże się że nowa gra będzie trudna/trudniejsza i równie monotonna co FFXI tylko w innej scenerii np. z WoWowymi kolorami i enginem który będzie mieć więcej niż 1 ikonę do kliknięcia w trakcie gry to wątpię żeby gracze FFXI dłużej pograli w nowego SEmmorpg'a, no może w samej japonii znajdzie się 100k-150k graczy a to już będzie ogłoszone jako HIT u nich
, a reszta świata ??? przecież jest taki wysyp gier mmorpg że wątpię żeby zdrowi i normalni gracze na siłę grali w japońskie dziwactwo zamiast w miłą w obsłudze grę z np. USA
drugi raz nie dadzą się chyba nabrać, czy dadzą ?
- kontakt z developerami teamu nowego SEmmorpg będzie identyczny z kontaktem teamu FFXI
, jak to w biznesie jest wychodzi produkt i klient nie zawraca głowy producentowi tylko zupełnie innym ludziom, nie wyobrażam sobie żeby ludzie dzwonili do samsunga bo im się nie podoba rozłożenie przycisków w TV czy do intela bo za dużo nóżek w procku jest, nawet w firmach produkujących poważny soft żaden klient nie dodzwoni się do produkcji ani nie skontaktuje w żaden inny sposób niż przez pośredników czyli : utrzymanie, wdrożenie , armię konsultantów i koordynatorów którzy blokują sporo informacji od klienta na ich etapie i nie dopuszczają żeby pojawiły się przed nosem developera, taki jest brutalny świat biznesu bo każde zgłoszenie kosztuje, nie wspominając o zmianie za którą nie płaci klient abonamentem tylko zupełnie inny budżet : po prostu dodatkowo trzeba zapłacić !!
(a kto ma zapłacić za coś co dopiero ma ktoś kupić to i opłacać jak nie sama firma z własnych środków) , prawdopodobnie tam gdzie programiści sami grają w gry które robią i się udzielają publicznie na forach musi to być ujęte w harmonogramie i w budżecie produktu/utrzymania lub robią to na lewo prywatnie
Ale najważniejsze
jak wygląda wpływ itemów ze statsami w innych grach mmorpg ? zastanawia mnie czy chodzenie w ffxi na jakiś event 100-200x i dzięki temu zamiana jakieś części zdobytego nowego armora ze statsami np. z 10 na 12 czy 15 ma swój odpowiednik w innych grach ? czyli liczy się na to że uskutecznione droprate na poziomie 1% i dzięki temu zmiana armora po 1-2-3 latach (gdzie w międzyczasie może być X meinów poprawiających balans powera w grze) daje jakieś korzyści w grze które widać i czuć normalnie w grze ? (poza prezencją)